info@basisschool-centrum.be

schoolteam.

Basisschool centrum heeft een team van enthousiaste leerkrachten die steeds het beste in leerlingen naar boven halen.

zorg en clb.

Als school zetten we sterk in op de klasinterne zorg, zowel bij de kleuters als in het lager. We proberen tegemoet te komen aan de noden van een leerling. De zorgleerkracht biedt ondersteuning in de klas aan de leerlingen die hier nood aan hebben. De zorgcoördinator gaat samen met de klasleerkracht op zoek naar geschikte hulpmiddelen, een geschikte aanpak, … om kinderen verder op weg te helpen. Er wordt ook nagedacht over hoe we bepaalde leerlingen meer uitdaging kunnen bieden, hoe we de werkhouding kunnen verbeteren, …

vriendenkring.

Onze vriendenkring is een enthousiaste groep ouders, schoolmedewerkers en sympathisanten die zorgen voor fijne extra’s zodat naar school gaan nog leuker wordt! De vriendenkring bedenkt en organiseert het hele jaar door activiteiten zoals: het pastafestijn, de kerstmarkt, de koekenverkoop, .. Dankzij deze projecten en initiatieven werd onze school een nog leukere plek.

scholengroep 20.

Scholengroep 20 Zuid-Oost-Vlaanderen is het schoolbestuur van de 15 GO!-scholen in een regio die zich uitstrekt van Geraardsbergen tot Zottegem, over Brakel, Herzele, Zwalm, Zandbergen en Sint-Lievens-Houtem. Onze scholengroep organiseert samen met 25 andere scholengroepen het Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en behoort tot het GO!. De scholengroep wordt geleid door de algemeen directeur Isabelle Truyen en beheerd door de Raad van Bestuur. Onze scholengroep telt een 800-tal personeelsleden en 6200 leerlingen.
translate